November 24, 2020 Polska Year

Narzędzie Google Trends – idealny partner w określaniu trendów

Analiza zachowań użytkowników Internetu jest jednym z podstawowych zagadnień, jakim poświęca się rynek wirtualnej reklamy. Z biegiem czasu pojawiają się coraz to nowocześniejsze narzędzia, które pozwalają łatwo i szybko określić zainteresowania potencjalnych odbiorców kampanii reklamowych. Jednym z nich jest dosyć popularny Google Keyword Planner będący głównym partnerem w planowaniu działań marketingowych, zarówno w zakresie SEO jak i SEM.

Poszukując świeżości na rynku i historycznych analiz, warto zwrócić uwagę na darmowe narzędzie Google Trends umożliwiające weryfikację najnowszych trendów utrzymujących się w wyszukiwarce, a także zbadanie bardzo konkretnych zainteresowań użytkowników w określonych przez nas przedziałach czasowych. Google Trends może być świetnym sposobem na zwykłe zaspokojenie swojej ciekawości w danej dziedzinie, jak i stanowić profesjonalne narzędzie, dzięki któremu wybierzemy odpowiednią strategię reklamową.

Narzędzie Google Trends pozwala na określenie podczas sprawdzania interesującego nas hasła:

  • przedziału czasowego
  • lokalizacji
  • popularność fraz
  • zakresu podobnych zapytań

Powyższe możliwości przedstawienia wykresu umożliwiają nam bardziej skrupulatną analizę i interpretację zachowań użytkowników korzystających z wyszukiwarki i innych serwisów Google (Grafika i YouTube).

Wiadome jest, że skuteczny marketing zakłada określanie bieżących trendów, a także przewidywanie ich żywotności. Google Trends może być bardzo skuteczną pomocą przy planowaniu materiałów reklamowych, SEO content marketingu, czy też konkretnych etapów kampanii SEM. Skrupulatna weryfikacja tego, czym w danym okresie i dziedzinie mogą interesować się użytkownicy (czyli potencjalni klienci!), pozwoli nam podjąć najskuteczniejsze, a także najbardziej opłacalne działania. 

Możliwości stosowania narzędzia Google Trends są szerokie i mogą być wsparciem zarówno jeśli jesteśmy początkującymi przedsiębiorcami, influencerami, jak i badaczami akademickimi. Warto jednak wspomnieć, że Google Trends nie indeksuje niszowych fraz, co może wymagać skorzystania z innych płatnych narzędzi.

Jeśli udało Ci się uzyskać konkretne dane z Google Trends, ale nie wiesz, w jaki sposób możesz je wykorzystać w swoich działaniach marketingowych, wybierz wsparcie profesjonalistów od reklamy w sieci. Pomoc specjalistycznej agencji interaktywnej pozwoli Ci prawidłowo zinterpretować zbiory danych, a także zaplanować na ich podstawie skuteczne kanały marketingu online.

Źródło:Quality Factor – agencja interaktywna